VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU www.sanitaske.sk
Obchodné meno: SANITAS – zdravotnícke pomôcky, s.r.o.
Sídlo: Polárna 6
040 12 Košice
IČO: 46691715
DIČ: 2023527506
IČ DPH: SK2023527506
Zastúpená: Ing. Radoslava Marczellová
Zapísaná: v Mestskom súde Košice oddiel: Sro, vložka číslo 29935/V
Telefónne číslo: 055/62 229 25
0903 736 010
e-mail: sanitaske@sanitaske.sk
Prevádzka: SANITAS – výdajňa zdravotníckych potrieb
Jesenná 9
040 01 Košice
(ďalej len „Obchodník“)
Účelom týchto všeobecných obchodných podmienok je vymedziť a spresniť práva a povinnosti Obchodníka na jednej strane a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane druhej. Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito obchodnými podmienkami zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. V prípade, ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v platnom znení.
- Úvodné ustanovenia
- Obchodné podmienky špecifikujú všetky dôležité otázky týkajúce sa používania našej platformy www.sanitaske.sk. Ide o dokument, ktorý upravuje práva a povinnosti kupujúceho a Obchodníka.
- Vlastníkom internetového obchodu je SANITAS – zdravotnícke pomôcky, s.r.o. so sídlom Polárna 6, 040 12 Košice, zapísaná v Mestskom súde Košice, vložka 29935/V, IČO: 46691715, DIČ: 2023527506, IČ DPH: SK2023527506, e-mail: sanitaske@sanitaske.sk, t. č.: 055/62 229 25.
- Všetky oznámenia, reklamy a cenníky týkajúce sa produktov uvedené v Internetovom obchode nepredstavujú návrh na uzavretie zmluvy v zmysle §43a) zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, ale sú len výzvou na predloženie ponuky. Objednaním tovaru nám navrhujete uzatvorenie kúpnej zmluvy, ku ktorej dôjde až potvrdením Vašej objednávky.
- Definície
- ZS – zákaznícky servis Obchodníka, ktorý poskytuje zákazníkom informácie o činnosti Internetového obchodu, vrátane tých informácií, ktoré sa týkajú produktov, obchodu, pravidiel a aktuálnych ponúk, počas pracovných dní v hodinách uvedených pod odkazom „Kde nás nájdete?“ na tam uvedených telefónnych číslach a e-mailových adresách v Internetom obchode a na stránkach Internetového obchodu pod záložkou „Prevádzka“. Zákazník hradí telekomunikačné náklady pripojenia k ZS podľa štandardnej ceny pripojenia svojho operátora.
- Cena – čiastka v eurách vrátane DPH, ktorá prináleží Obchodníkovi za prevod vlastníckeho práva k produktu zákazníkovi v súlade s kúpnou zmluvou. Cena nezahŕňa náklady na dopravu, pokiaľ nie je v aktuálnej ponuke uvedené inak.
- DSA – Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2022/2065 z 19. októbra 2022 o jednotnom trhu digitálnych služieb a o zmene doplnení smernice 2000/31/ES ako súčasť obsahu Internetového obchodu zakázaného zákonom, najmä vrátane obsahu, ktorý porušuje vlastnícke autorské práva tretích osôb alebo ich osobnostné práva.
- Zákazník, kupujúci – používateľ Internetového obchodu.
- Obchodný zákazník – tým sa rozumie osoba, kupujúci za predpokladu, že používa Internetový obchod ako podnikateľ v zmysle § 2 ods. 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, avšak s výnimkou podnikateľa, ktorý je fyzickou osobou a uzatvára zmluvu priamo súvisiacu s jej podnikateľskou činnosťou, ak z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že pre neho nejde o odborný charakter.
- Občiansky zákonník – zákon č.40/1964 Zb. Občiansky zákonník.
- Účet – služba poskytovaná elektronicky v rámci Internetového obchodu umožňujúca prístup k doplnkovým funkciám Internetového obchodu. Každý účet je označený individuálnym prihlasovacím menom a heslom.
- Košík – služba poskytovaná elektronicky v rámci Internetového obchodu umožňujúca zadanie objednávky alebo rezervácie a využívanie súvisiacich funkcií.
- SANITASKE – Obchodník, SANITAS – zdravotnícke pomôcky, s.r.o. so sídlom Polárna 6, 040 12 Košice, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Košice, oddiel. Sro, vložka č. 29935/V, IČO: 46691715, DIČ: 2023527506, IČ DPH: SK2023527506, e-mail: sanitaske@sanitaske.sk, t.č.: 055/62 229 25.
- Produkt – položka dostupná v Internetovom obchode spolu s jej súčasťami označenými cenou a ktorá je predmetom kúpnej zmluvy alebo predmetom rezervácie.
- Akcie – špeciálne podmienky predaja alebo poskytovania služieb, ktoré boli regulované alebo formulované samostatne a sú dostupné v Internetovom obchode (napr. zníženie ceny alebo nákladov na dopravu).
- Podmienky – tieto podmienky.
- Predajňa – kamenná predajňa prevádzkovaná Obchodníkom.
- Internetový obchod – naša on-line platforma dostupná na www.sanitaske.sk prostredníctvom, ktorej poskytujeme služby. Prostredníctvom Internetového obchodu Vám umožňujeme najmä uzatvárať kúpne zmluvy, využívať rezervácie (v závislosti od dostupnosti služby) a využívať ďalšie súvisiace funkcie.
- Obsah – texty, grafika alebo multimédiá (napr. informácie o produktoch, produktové fotografie, propagačné videá, popisy, komentáre) vrátane diel v zmysle zákona o autorskom práve a súvisiacich právach a vyobrazenia fyzických osôb, ktoré sú dostupné v Internetovom obchode.
- Kúpna zmluva – kúpna zmluva v zmysle ustanovení Občianskeho zákonníka alebo Obchodného zákonníka uzatvorená na diaľku medzi kupujúcim a Obchodníkom, ktorej obsah tvorí objednávka a Podmienky.
- Zákon o ochrane spotrebiteľa – zákon č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Objednávka – kupujúcim predložená ponuka Obchodníkovi, ktorá je prejavom vôle kupujúceho uzavrieť kúpnu zmluvu. V objednávke by mal byť uvedený aspoň jeden produkt, na ktorý sa zmluva vzťahuje a ďalšie potrebné údaje uvedené vo fáze zadávania objednávky. Nezabúdajte, že momentom uzatvorenia kúpnej zmluvy na tento produkt je len potvrdenie vykonania objednávky Obchodníkom na daný produkt.
Upozorňujeme, že v Podmienkach používame výrazy ako „Vy“ a „my“. Ak píšeme „Vy“ (Vy, vy váš atď.), máme na mysli zákazníka, teda používateľa Internetového obchodu. Ak však použijeme slovné spojenie „my“ (my, my, náš atď.), máme na mysli SANITAS – zdravotnícke pomôcky s.r.o..
- Elektronické služby v on-line obchode
Všeobecné informácie:
-
- Internetový obchod môžete používať za predpokladu, že ste fyzická osoba s plnou spôsobilosťou na právne úkony, alebo právnická osoba, alebo organizačná zložka bez právnej subjektivity, ale schopná vo svojom mene nadobúdať práva a niesť záväzky. Ak máte len obmedzenú spôsobilosť na právne úkony, na používanie Internetového obchodu by ste mali od svojho zákonného zástupcu získať právne účinný súhlas na uzavretie zmluvy o poskytovaní služieb a kúpnej zmluvy a tento súhlas nám na požiadanie poskytnúť.
- Internetový obchod môžete používať prostredníctvom webovej stránky. Pre plné využívanie Internetového obchodu musíte splniť určité technické podmienky, ktoré sú uvedené nižšie v tabuľke a v bode 3.3.:
Technické podmienky pre webovú stránku |
Počítač, laptop alebo iné multimediálne zariadenie s prístupom na internet, prístup k e-mailu a aktívnej e-mailovej adrese, (webový prehliadač: Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Opera, Google Chrome, verzia Safari za posledných 24 mesiacov, odporúčané minimálne rozlíšenie obrazovky: 1024x768, povolenie cookies a podpora Javascriptu vo webovom prehliadači). |
-
- Ak chcete uskutočniť nákup, t.j. uzavrieť kúpnu zmluvu, musíte mať aktívnu e-mailovú adresu a v určitých prípadoch aj klávesnicu alebo iné zariadenie umožňujúce správne vypĺňanie elektronických formulárov.
- Prostredníctvom Internetového obchodu Vám poskytujeme elektronické služby. Medzi tieto služby patrí najmä používanie účtu a jeho košíka, prístup k obsahu a prijímanie obchodných informácií.
- Používaním Internetového obchodu sa zaväzujete:
- poskytnúť všetky údaje potrebné pre danú službu, ktoré sú pravdivé a aktuálne,
- aktualizovať údaje vrátane osobných údajov poskytnutých v súvislosti s uzavretím zmluvy o poskytovaní služieb vrátane služieb poskytovaných elektronicky alebo kúpnej zmluvy,
- nenarúšať fungovanie www.sanitaske.sk, Internetového obchodu (zasahovanie do fungovania môže okrem iného zahŕňať zadávanie objednávok spôsobom, ktorý odôvodňuje podozrenie z používania nástrojov, ktoré automatizujú proces zadávania objednávok, najmä robotov, alebo používania služby a funkcie poskytované internetovým obchodom spôsobom, ktorý naznačuje úmysel porušovať ustanovenia nariadení alebo ustanovení všeobecne platných právnych predpisov),
- konať v súlade s právnymi predpismi, ako aj so zvykmi a zásadami sociálneho spolužitia prijatými v danej oblasti,
- včasné zaplatenie produktu a včasné vyzdvihnutie produktu zakúpeného prostredníctvom Internetového obchodu,
- vyzdvihnúť vyplnenú rezerváciu v príslušnej predajni,
- neposkytovať, neprenášať ani zverejňovať nezákonný obsah v zmysle DSA.
Účet:
-
- V Internetovom obchode si môžete vytvoriť svoj individuálny účet. Účet je služba, ktorá Vám umožní používať Internetový obchod ešte pohodlnejšie ukladaním údajov o adrese, ktoré sú potrebné pre rýchle odoslanie objednaných produktov. Účet Vám navyše umožňuje sledovať stav Vašej zadanej objednávky, prístup k histórii Vašich objednávok a rezervácií a ďalším funkciám, ktoré ponúka.
- Ak si chcete vytvoriť účet, mali by ste vyplniť registračný formulár účtu, potom prijať podmienky a kliknúť na políčko „Vytvoriť účet“. Na e-mailovú adresu, ktorú ste uviedli v registračnom formulári, Vám pošleme správu, v ktorej Vás požiadame o potvrdenie registrácie účtu a uvedieme, ako to môžete urobiť.
- Po dokončení registrácie účtu Vám bude na e-mailovú adresu uvedenú v registračnom formulári zaslaná správa potvrdzujúca vytvorenie účtu. Od tohto momentu je medzi kupujúcim a Obchodníkom v platnosti zmluva o poskytovaní elektronických služieb ohľadom služby účet. Táto zmluva sa uzatvára na dobu neurčitú a o možnostiach jej ukončenia sa dočítate v časti podmienok ohľadom ukončenia zmluvy o poskytovaní služieb.
Reklamácia služieb Internetového obchodu:
-
- Radi by sme Vás informovali, že okrem reklamácie vád/y produktu, ktoré sú popísané v bode 12., máte právo podávať reklamácie týkajúce sa našej činnosti a nami poskytovaných služieb aj elektronicky. Odporúčame podávať tieto reklamácie:
- v elektronickej forme prostredníctvom e-mailu na adresu: sanitaske@sanitaske.sk,
- písomne na adrese: SANITAS – zdravotnícke pomôcky, s.r.o., Jesenná 9, 040 01 Košice.
- V reklamácii uveďte najmä informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, najmä druh a dátum vzniku nezrovnalosti, Vaše požiadavky a Vaše kontaktné údaje vrátane e-mailovej adresy. Celý reklamačný proces nám to výrazne uľahčí a urýchli.
- Na reklamáciu odpovieme na e-mailovú adresu, ktorú ste uviedli pri podávaní reklamácie, pokiaľ ste sa s nami individuálne nedohodli na inej forme kontaktu.
- Odpoveď na Vašu reklamáciu dostanete najneskôr do 30 dní od jej odoslania.
Ukončenie zmluvy o poskytovaní služieb:
-
- Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy uzatvorenej s Obchodníkom o poskytovaní elektronických služieb bez uvedenia dôvodu. Na tento účel by mal kupujúci predložiť príslušné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy v súlade s nižšie uvedenými pokynmi.
- Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy o poskytovaní elektronických služieb má kupujúci zaslať do štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa uzavretia zmluvy. Vzor vyhlásenia o odstúpení od zmluvy je uvedený v prílohe k nariadeniam. V prípade odstúpenia od zmluvy sa zmluva považuje za neplatnú.
- Bez ohľadu na právo uvedené v bode 3.16., zmluvu uzatvorenú s nami o poskytovaní elektronických služieb môže kupujúci vypovedať kedykoľvek aj bez udania dôvodu so 14-dňovou výpovednou lehotou. Za týmto účelom je kupujúci povinný zaslať Obchodníkovi vyhlásenie o ukončení tejto zmluvy.
- Vyhlásenia uvedené v bode 3.16. a 3.17. odporúčame zaslať e-mailom na adresu: sanitaske@sanitaske.sk alebo písomne na adresu: SANITAS – zdravotnícke pomôcky, s.r.o., Jesenná 9, 040 01 Košice.
- Obchodník má tiež právo vypovedať zmluvu o poskytovaní elektronických služieb kedykoľvek a s jednomesačnou výpovednou lehotou, avšak len v prípade závažných dôvodov, ako sú:
- zmena právnych ustanovení alebo výkladu, ktoré významne ovplyvňujú poskytovanie elektronických služieb,
- zastavenie aktívnych obchodných a servisných aktivít Obchodníka,
- zmena spôsobu poskytovania služieb výlučne z technických alebo technologických dôvodov,
- zmenou rozsahu poskytovania služieb, na ktoré sa vzťahujú ustanovenia podmienok, zavedením nových, úpravou alebo zrušením existujúcich funkcií alebo služieb, na ktoré sa vzťahujú Podmienky Obchodníka,
- Vaša nedostatočná aktivita v Internetovom obchode a neprihlásenie do účtu po dobu minimálne 3 rokov, ktorá je daná starostlivosťou o riadnu ochranu Vašich osobných údajov.
- Aj Obchodník má právo s okamžitou platnosťou vypovedať zmluvu o poskytovaní elektronických služieb uzatvorenú medzi kupujúcim a Obchodníkom, ak kupujúci hrubo poruší ustanovenia a Podmienky týkajúce sa používania služieb. Ak ste spotrebiteľ, do 3 dní od prijatia upozornenia Vás vyzveme, aby ste prestali porušovať pravidlá. Iba nesplnenie tejto požiadavky bude mať za následok ukončenie zmluvy.
- Ak zistíme, že Vaše konanie hrubo porušuje naše podmienky, môžeme tiež podniknúť kroky na ochranu Internetového obchodu pred poškodením a porušením práv iných zákazníkov. To môže zahŕňať odmietnutie prístupu k určitým funkciám Internetového obchodu, ako je vytvorenie účtu, zadávanie objednávok, používanie rezervácií, výber určitých foriem doručenia alebo platby, ako aj publikovanie obsahu. Toto obmedzenie môže platiť až 12 mesiacov. Chceli by sme však zdôrazniť, že v prípade zákazníkov, ktorí sú spotrebiteľmi, budeme takéto opatrenia uplatňovať až po predchádzajúcej neúspešnej žiadosti o zastavenie porušovania podmienok.
- Ak sa na Vás uplatnil niektorý z postupov uvedených v bodoch vyššie, nezabudnite, že vždy máte právo podať reklamáciu v súlade s bodmi 3.9- - 3.14. Podmienok.
- Predvolania a vyhlásenia uvedené v bodoch 3.21. a 3.22. sú zasielané na e-mailovú adresu, ktorú ste nám poskytli pri registrácii k danej službe.
- Objednávka v online obchode
- Náš Internetový obchod umožňuje predajcovi na diaľku prezentovať produkty spolu s popisom ich vlastností a určením predajných cien a zároveň Vám za podmienok uvedených v Podmienkach poskytuje možnosť zadávať objednávky na tieto produkty a následne v dôsledku toho uzavrieť kúpnu zmluvu.
- Pamätajte, že oznámenia, inzeráty, cenníky a iné informácie zverejnené v Internetovom obchode v prípade pochybností by sa nemali interpretovať ako návrh na uzavretie zmluvy, ale ako výzva na predloženie ponuky na uzavretie zmluvy. Navyše, ceny uvedené v Internetovom obchode sú ceny brutto (vrátane dane). Ceny sa tiež môžu líšiť od cien platných v predajniach.
- Všetkým našim zákazníkom chceme poskytnúť čo najširší sortiment, ako aj rovnaký prístup k nemu, a preto v našom Internetovom obchode neposkytujeme veľkoobchod ani nepredávame produkty na ďalší predaj. Veľkoobchodnými objednávkami rozumieme objednávky pokrývajúce také množstvo produktov alebo zadávané s takou frekvenciou, že zákazník ma v úmysle ich ďalej uvádzať na trh. Ak by ste však chceli zadať veľkoobchodnú objednávku, kontaktujte nás priamo ako predajcu prostredníctvom poskytnutých kontaktných údajov.
- Akcie platné v našom Internetovom obchode nie je možné kombinovať. Nezabudnite si však vždy skontrolovať zmluvné podmienky konkrétnej propagačnej akcie, pretože tam Vám môžu byť udelené priaznivejšie práva ako tie, ktorú sú uvedené vyššie.
- Ako sme uviedli vyššie, na uzatvorenie kúpnej zmluvy v Internetovom obchode musíte najprv správne zadať objednávku na produkt, ktorý si chcete kúpiť. Ak chcete zadať objednávku:
- vyhľadajte v Internetovom obchode model produktu, o ktorý máte záujem,
- vyberte si množstvo, veľkosť a farbu produktu z dostupných možností,
- kliknite na tlačidlo „Do košíka“, pričom nezabudnite, že pridanie produktu do košíka nepredstavuje jeho rezerváciu,
- prejdite na záložku dokončiť objednávku, kde nájdete zhrnutie svojej objednávky,
- v nákupnom košíku je možné do označeného poľa zadať zľavové kódy, ktorých podmienky použitia sú uvedené v samostatných dokumentoch, správach alebo podmienkach akcie. V košíku máte tiež možnosť sami odstrániť produkty z objednávky alebo zmeniť množstvo vybraných produktov,
- kliknite na tlačidlo „pokračovať v objednávke“ a vyplňte údaje potrebné na uskutočnenie objednávky, medzi ktoré patrí najmä e-mailová adresa. Osobitnú pozornosť venujte správnosti zadanej e-mailovej adresy – mali by ste byť jej skutočným používateľom alebo vlastníkom a táto adresa by nemala obsahovať žiadne chyby, pretože práve cez ňu Vám budeme zasielať informácie súvisiace s realizáciou objednávky a uzavretie kúpnej zmluvy,
- ak máte účet, môžete sa doň prihlásiť a údaje objednávky sa vyplnia automaticky, stačí len skontrolovať ich správnosť a v prípade chyby opraviť údaje z úrovne nastavenia účtu,
- vybrať spôsoby doručenia a platby a ďalšie informácie potrebné pre danú objednávku,
- potvrdiť, že ste sa oboznámili s týmito Podmienkami,
- kliknite na tlačidlo „objednávka s povinnosťou platby“, čo znamená, že potvrdzujete správnosť údajov uvedených v objednávkovom formulári, akceptujete Podmienky a odošlete objednávku Obchodníkovi s povinnosťou platby,
- zaplatiť za objednávku v súlade so zvoleným spôsobom platby. V závislosti od zvoleného spôsobu platby môžete byť presmerovaní na webové stránky poskytovateľa platobných služieb tretej strany, aby ste dokončili platbu.
- Ak Vaša objednávka obsahuje produkt, ktorý nie je možné zakúpiť pomocou konkrétneho spôsobu platby alebo doručenia, toto obmedzenie sa môže vzťahovať aj na iné produkty, na ktoré sa vzťahuje táto objednávka.
- Hneď ako dostaneme Vašu objednávku, pošleme Vám e-mail s potvrdením, že bola prijatá, a že sa začalo overovanie. Pamätajte, že prijatie tejto správy neznamená potvrdenie uzavretia kúpnej zmluvy a táto správa má len informatívny charakter.
- Vami zadanú objednávku overujeme z hľadiska jej prijatia a realizácie.
- Ak vaša objednávka neprejde overením, môže byť zrušená. Dôvody zrušenia môžu zahŕňať:
- uvedenie nepravdivých, chybných alebo nesprávnych osobných údajov v objednávkovom formulári,
- zadanie objednávky pomocou automatov alebo iných automatických objednávkových nástrojov vrátane robotov,
- platnosť obmedzenia zadania objednávky uvedeného v bode 3.21.,
- nezaplatenie objednávky včas v súlade s bodom 5.6.,
- zadaním veľkoobchodnej objednávky alebo objednávky zadanej na ďalší predaj produktov, na ktoré sa objednávka vzťahuje,
- zadaním objednávky v rozpore so všeobecne platnými právnymi predpismi,
- žiadny produkt na sklade Obchodníka,
- overenie stavu produktu pred jeho odoslaním alebo uvoľnením, ktoré odhalí znaky naznačujúce nesúlad produktu so zmluvou.
- Ihneď po overení objednávky od nás dostanete e-mail:
- obsahujúci potvrdenie zo strany Obchodníka o celom vykonaní objednávky. Táto správa predstavuje potvrdenie uzatvorenia kúpnej zmluvy na produkty, na ktoré sa vzťahuje objednávka a okamih jej doručenia Vám, je okamihom jej uzavretia, alebo
- obsahujúci informácie o zrušení Vašej objednávky, čo zahŕňa odmietnutie uzatvorenia kúpnej zmluvy s vami, alebo
- obsahujúci potvrdenie Obchodníka o realizácii objednávky v rozsahu niektorých produktov, na ktoré sa objednávka vzťahuje a zrušenie objednávky v rozsahu zvyšných produktov, na ktoré sa objednávka vzťahuje, táto správa však predstavuje potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy len v rozsahu produktov, na ktoré sa vzťahuje potvrdenie o realizácii objednávky a a okamih jej doručenia Vám, je okamihom jej uzavretia.
- Predajné zmluvy sa uzatvárajú samostatne pre každý produkt, pokiaľ nie je v osobitných podmienkach alebo podmienkach akcie alebo iných podmienkach predaja, ktoré Vám boli sprístupnené a s ktorými ste súhlasili, ustanovené inak.
- Ak bude Vaša objednávka zrušená úplne alebo čiastočne, budú Vám vrátene platby, ktoré ste vykonali za časť objednávky, ktorá bola zrušená. Peniaze Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu po zrušení objednávky.
- V rozsahu, v akom Obchodník nie je oslobodený od povinnosti vystaviť daňový doklad dokumentujúci transakciu, má Obchodník právo poskytnúť Vám ho v elektronickej forme, s čím súhlasíte.
- Ak požiadate Obchodníka o vystavenie faktúry s DPH, súhlasíte s jej zaslaním na e-mailovú adresu, ktorú ste uviedli pri zadávaní objednávky. Pre zachovanie bezpečnosti údajov môže byť prístup k faktúre s DPH zabezpečený metódami technickej autentifikácie.
- O celkovej cene produktu vrátane dane, ktorá je predmetom objednávky, ako aj o nákladoch na jeho doručenie (vrátane poplatkov za dopravu, doručenie a poštovné) a prípadných ďalších nákladoch budete informovaný pri zadávaní objednávky.
- Ihneď, resp. najneskôr pri doručení produktu, Vám bude doručené prostredníctvom e-mailu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy spolu so všetkými zákonom požadovanými informáciami o zmluve a jej predmete.
- Okrem e-mailovej adresy, ktorú ste uviedli, môžete byť dodatočne informovaní o stave Vašej objednávky prostredníctvom SMS, telefonického kontaktu alebo push notifikácií.
- Spôsob a platobné podmienky za produkt
- So spôsobmi platby za produkty dostupné v Internetovom obchode sa môžete oboznámiť v momente uzatvorenia kúpnej zmluvy tak, že prejdete na záložku v Internetovom obchode s uvedením spôsobov platby bezprostredne pred zadaním objednávky.
- Spôsoby platby dostupné pre danú objednávku môžu závisieť od produktov, na ktoré sa objednávka vzťahuje, alebo od zvoleného spôsobu doručenia. Spôsoby platby dostupné pre danú objednávku sú uvedené pri každom jej zadaní.
- Ak si aspoň trikrát vyberiete spôsob platby „na dobierku“ a tieto platby neuskutočníte, môže sa stať, že budete obmedzení v platbách „na dobierku“.
- Zúčtovanie transakcií elektronickými platobnými metódami a platobnými kartami prebieha podľa Vášho výberu prostredníctvom autorizovaných služieb.
- Ak od Vás Obchodník neobdrží platbu, ak ste si zvolili platbu vopred, t.j. platbu prevodom, elektronickú platbu alebo platbu platobnou kartou, ZS Vás môže kontaktovať za účelom poskytnutia technickej pomoci v oblasti platby.
- Vyhradzujeme si, že objednávka môže byť zrušená a kúpna zmluva nemusí byť uzavretá v prípade neuhradenia objednávky ihneď, najneskôr do 20 minút od zadania objednávky v prípade elektronickej platby alebo platby platobnou kartou.
- Ak ste si zvolili dobierku, platbu ste povinný vykonať pri prevzatí zásielky. Nevyzdvihnutie produktu napriek stanoveniu dodatočného primeraného času je dôvodom ukončenia Kúpnej zmluvy. Vyššie uvedené sa však nevzťahuje na neprefabrikované produkty vyrobené podľa Vašich individuálnych špecifikácií alebo určené na splnenie Vašich individuálnych potrieb.
- Ak ste si zvolili platbu vopred a uhradili ste ju, nevyzdvihnutie produktu v stanovenej lehote a nevyzdvihnutie produktu v dodatočnej lehote je dôvodom ukončenia kúpnej zmluvy – v takejto situácii Obchodník vráti platbu okamžite po prevzatí produktu späť, najneskôr však do 14 dní od ukončenia zmluvy. Vyššie uvedené sa však nevzťahuje na neprefabrikované produkty vyrobené podľa Vašich špecifikácií alebo určené na splnenie Vašich individuálnych potrieb.
- Ak sa rozhodnete zaplatiť vopred a objednávku uhradíte pred jej overením a uzavretím kúpnej zmluvy, zaplatená suma sa považuje za zálohu kúpnej ceny výrobku až do uzavretia zmluvy. Ak po zaplatení zálohy objednávku zrušíte v súlade s bodom 4.9. alebo nám oznámite, že objednávku rušíte, zálohu Vám vrátime na Váš účet rovnakým spôsobom platby, akým ste ju zaplatili.
- Cena, spôsob a dátum dodania produktu
- Doručenie produktov, ktoré je možné zakúpiť v našom Internetovom obchode, sa uskutočňuje na území Slovenskej republiky.
- Dodanie produktu je spoplatnené, pokiaľ obsah uzatvorenej kúpnej zmluvy neustanovuje inak, napr. Obchodník môže ponúknuť bezplatné doručenie po dosiahnutí konkrétnej hodnoty objednávky alebo pri konkrétnych produktoch.
- Spôsoby a náklady na doručenie produktu, ktoré máte k dispozícii v momente uzatvorenia zmluvy, sú uvedené v záložke „možnosti dopravy a platby“ v Internetovom obchode a vždy vám budú ponúknuté na výber pri zadávaní objednávky.
- Spôsoby doručenia dostupné pre danú objednávku môžu závisieť od produktov zahrnutých v objednávke alebo od Vami zvoleného spôsobu platby.
- V prípade niektorých produktov umožňujeme aj osobný odber v predajni. Ak je takáto možnosť dostupná, uvidíte ju zakaždým na podstránke daného produktu a budete si ju môcť vybrať pri zadávaní objednávky.
- Po uzavretí kúpnej zmluvy Vám zakúpený produkt doručíme do 3 pracovných dní od dátumu zadania objednávky. Vo zvlášť odôvodnených prípadoch môže byť táto lehota predĺžená, maximálne však do 14 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy, o čom Vás samozrejme budeme bezodkladne informovať.
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy
- Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku umožňuje kupujúcemu vrátiť produkt, čo kupujúcemu umožní zoznámiť sa s produktom a prípadne odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodov alebo vzniku nákladov, s výnimkou nákladov uvedených nižšie.
- Na uplatnenie práva uvedeného v ods. 1, mali by ste Obchodníkovi dodať oznámenie o odstúpení od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu (napríklad e-mailom) Oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy môžete podať akoukoľvek formou:
- zaslať vyhlásenie o odstúpení od kúpnej zmluvy pomocou e-mailu na adresu sanitaske@sanitaske.sk
- zaslať vyhlásenie poštou na adresu: SANITAS – zdravotnícke pomôcky, s.r.o., Jesenná 9, 040 01 Košice.
- Na podanie oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy máte 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
- Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu.
- Obchodník, s výnimkou výnimiek stanovených v Zákone o ochrane spotrebiteľa, vráti všetky zaplatené platby kupujúcemu do 14 dní odo dňa doručenia vyhlásenia o odstúpení od kúpnej zmluvy.
- Ak bolo oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy podané v lehote uvedenej v ods. Obchodník vráti cenu zaplatenú za produkt rovnakým spôsobom platby, ktorý ste použili pri zadávaní objednávky alebo ak to nie je objektívne možné, pomocou najpodobnejšieho spôsobu platby, pokiaľ ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom vrátenia, ktoré nezahŕňa žiadne náklady.
- Obchodník nie je povinný Vám vrátiť náklady, ktoré Vám vznikli v súvislosti s vrátením produktu v dôsledku podania oznámenie o odstúpení od zmluvy uvedeného v ods. 2. Pri odstúpení od kúpnej zmluvy znáša kupujúci náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy podľa § 19 ods. 1, a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
- Ak Obchodník neponúkol, že si produkt vyzdvihne sám, môže zadržať vrátenie platieb, ktoré od Vás dostal, kým nedostane produkt späť alebo neposkytnete dôkaz o odoslaní produktu späť, v závislosti od toho, ktorá udalosť nastane skôr.
- Kupujúci nesie zodpovednosť za akékoľvek zníženie hodnoty produktu, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti produktu.
- Existujú prípady, v ktorých nie ste oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a tieto prípady sú uvedené v § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa. Toto právo sa neuplatňuje najmä vo vzťahu k zmluve:
- predmetom ktorej je dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
- predmetom ktorej je dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- predmetom ktorej je dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
- predmetom ktorej je dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze.
- Zmluvy s obchodným klientom
- Ustanovenia tejto kapitoly sa na vás vzťahujú iba v prípade, že ste obchodným zákazníkom. V prípade, že niektoré ustanovenie tohto článku stanovuje práva a povinnosti Obchodného zákazníka odlišne od iných ustanovení týchto podmienok, majú prednosť ustanovenia tohto článku.
- Obchodník má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy uzatvorenej s obchodným zákazníkom do 14 dní odo dňa jej uzavretia. Odstúpenie od kúpnej zmluvy v tomto prípade môže prebehnúť bez udania dôvodu a neuplatňuje z Vašej strany žiadne nároky voči Obchodníkovi.
- Obchodník má právo obmedziť dostupné spôsoby platby alebo doručenia, vrátane vyžadovania celej alebo čiastočnej platby vopred.
- Keď Obchodník odovzdá produkt prepravcovi, výhody a bremená súvisiace s produktom a riziko náhodnej straty alebo poškodenia produktu prechádzajú na obchodného klienta.
- Zodpovednosť Obchodníka zo záruky na produkt voči obchodnému zákazníkovi je vylúčená.
- Zmluvu o poskytovaní služieb alebo akúkoľvek licenčnú zmluvu uzatvorenú v súlade s podmienkami môžeme vypovedať s okamžitou platnosťou a bez uvedenia dôvodov tak, že obchodnému zákazníkovi zašleme príslušné vyhlásenie v akejkoľvek forme.
- My, naši zamestnanci, splnomocnení zástupcovia a splnomocnenci nezodpovedáme obchodnému zákazníkovi za žiadne škody, vrátane ušlého zisku, pokiaľ škodu nespôsobili úmyselne.
- Akékoľvek spory, ktoré vzniknú medzi nami a obchodným klientom, budú predložené súdu príslušnému podľa sídla spoločnosti SANITAS – zdravotnícke pomôcky s.r.o., Polárna 6, 040 12 Košice.
- S ohľadom na obchodných zákazníkov môžeme podmienky kedykoľvek jednostranne zmeniť.
- S ohľadom na obchodných zákazníkov sa článok 3 a článok 7 Podmienok neuplatňujú.
- Predchádzanie nezákonnému obsahu
- Nepriame služby v zmysle DSA sú dostupné v našom Internetovom obchode. Tieto služby sú adresované a sú príjemcami na území Slovenskej republiky:
- Hodnotenia – funkcia, ktorá umožňuje uverejňovať názory na produkty.
- Aby ste mohli používať Internetový obchod úplne bezpečne, vynakladáme maximálne úsilie na odstránenie nelegálneho obsahu z vyššie uvedených služieb ihneď po tom, ako sa o ňom dozvieme a overíme ho. Používaním Internetového obchodu sa teda zároveň zaväzujete, že nebudete poskytovať, prenášať ani zverejňovať nezákonný obsah.
- Nelegálny obsah znamená informáciu, ktorá sama osebe alebo odkazom na konkrétnu činnosť nie je v súlade so všeobecne platnými právnymi predpismi. Nelegálny obsah môže zahŕňať najmä obsah, ktorý porušuje autorské práva. Obsah, ktorý je diskriminačný, urážlivý, vulgárny, podnecuje k nenávisti alebo inak porušuje práva iných subjektov.
- Okrem toho v rámci služby uverejňovania názorov na produkty ich môžete uverejňovať za predpokladu, že ste si príslušné produkty skutočne zakúpili, a vyhradzujeme si tiež právo, že môžeme odmietnuť uverejniť hodnotenia, ktoré:
- sú zavádzajúce,
- boli napísané výmenou za kompenzáciu,
- obsahujú reklamný alebo marketingový obsah alebo odkazujú na tzv. umiestnenie produktu,
- obsahujú odkazy na webové stránky,
- porušujú osobné práva alebo zásady spoločenského spolunažívania,
- obsahujú osobné alebo iné citlivé údaje,
- nesúvisia s produktom,
- obsahujú obsah, ktorý je vulgárny alebo všeobecne považovaný za urážlivý. Obsah názorov sa automaticky overuje, aby sa zabezpečilo, že obsahuje určité slová, ktoré sú všeobecne považované za vulgárne a urážlivé.
- O nezákonnom obsahu sa môžeme dozvedieť sami, ale tiež môžeme získať informácie o jeho existencii od akejkoľvek osoby alebo subjektu vrátane dôveryhodných informátorov, ktorých hlásenia vždy považujeme za prioritu.
- Nevykonávame predchádzajúcu ani automatizovanú identifikáciu a overovanie nezákonného obsahu a všetky rozhodnutia týkajúce sa tohto obsahu prijímame po získaní informácii o ich výskyte osobami s príslušnými znalosťami.
- Ak v našej službe identifikujete nezákonný obsah, máte právo nám to nahlásiť. Môžete tak urobiť prostredníctvom e-mailu sanitaske@sanitaske.sk.
- Hneď ako sa dozvieme o existencii nezákonného obsahu, odstránime ho alebo k nemu znemožníme prístup.
- Ak príjemca našej služby poskytne nezákonný obsah alebo obsah, ktorý nie je v súlade s podmienkami, môžeme uplatniť:
- obmedzenie viditeľnosti určitých informácií, vrátane ich vymazania, zamedzenia prístupu k nim, ich uloženia,
- pozastavenie, ukončenie alebo iné obmedzenie finančných platieb,
- úplné alebo čiastočné pozastavenie alebo ukončenie služby,
- pozastavenie účtu alebo ukončenie zmluvy o poskytovaní elektronických služieb ohľadom účtu.
- Rozhodnutie spolu s odôvodnením urobeným v dôsledku nahlásenia daného obsahu bude zaslané na e-mailovú adresu oznamovateľa a zainteresovaného príjemcu služby.
- Radi by sme zdôraznili, že vždy rešpektujeme základné práva príjemcov našich služieb, ako aj slobodu prejavu a informácií. Zároveň poskytujeme záujemcom danú službu zdôvodnenie obmedzení, ktoré uplatňujeme.
- Ak ste príjemcom danej služby, a to aj vtedy, ak ste nahlásili nezákonný obsah a nesúhlasíte s našim rozhodnutím alebo jeho odôvodnením uvedeným v bode 9.8. alebo 9, máte právo podať sťažnosť do 6 mesiacov odo dňa, keď ste o nej boli informovaní. Na Vašu sťažnosť odpovieme a vysvetlíme Vaše obavy čo najskôr. Sťažnosť môžete podať elektronicky prostredníctvom e-mailu sanitaske@sanitaske.sk, alebo osobne na prevádzke Obchodníka. Kontaktné miesto je dostupné na webovej stránke Internetového obchodu v záložke „Prevádzka“.
- Pamätajte, že v prípade často zjavne neopodstatnených oznámení alebo sťažností máme právo po neúčinnom upozornení pozastaviť ich posudzovanie až na dobu 12 mesiacov.
- Zákon nás zaväzuje vykonať úkony v ňom uvedené alebo poskytnúť uvedené informácie, ak dostaneme príkaz od oprávneného súdneho alebo správneho orgánu. V takom prípade, ak sa tieto úkony týkajú Vás alebo obsahu, ktorý ste nám poskytli, budeme Vás informovať o prijatí takéhoto rozhodnutia v lehote v nej uvedenej, alebo ak takáto lehota nie je určená, najneskôr v čase, keď urobia sa dané opatrenia.
- Licencie
- Výhradné práva na obsah sprístupnený/umiestnený v rámci Internetového obchodu nami alebo našimi zmluvnými partnermi, najmä autorské práva, názov Internetového obchodu, jeho grafické prvky, softvér a práva na databázu podliehajú zákonnej ochrane. Kupujúci má právo využiť vyššie uvedený obsah, bezplatne, ako aj používať obsah zverejnený v súlade s ustanoveniami zákona a už šírený inými zákazníkmi v rámci Internetového obchodu, avšak len pre vlastnú osobnú potrebu a výlučne na riadne používanie Internetového obchodu v oblasti celého sveta. Využívanie obsahu v akomkoľvek inom rozsahu je povolené len na základe výslovného, predchádzajúceho súhlasu udeleného oprávnenou osobou, a to v písomnej forme pod hrozbou neplatnosti.
- Umiestnením akéhokoľvek obsahu do Internetového obchodu, najmä grafiky, komentárov, názorov alebo vyhlásení na účte alebo inde v Internetovom obchode, nám udeľujete nevýhradnú, bezplatnú licenciu na používanie, zaznamenávanie, zmenu, mazanie, dopĺňanie, vykonávanie verejného zobrazovania, reprodukciu a šírenie (najmä na internete) tohto obsahu na celom svete. Toto právo zahŕňa právo udeľovať sublicencie v rozsahu odôvodnenom realizáciou kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytovaní služieb (vrátane prevádzky a rozvoja Internetového obchodu), ako aj oprávnenie vykonávať samostatne alebo s pomocou tretích strán závislých práv v oblasti vývoja, úprav, spracovania a prekladu diela v zmysle č. 185/2015 Z.z., Autorský zákon. V rozsahu, v akom nie ste oprávnený udeľovať licencie uvedené v tomto bode 10.2. sa zaväzujete, že pre nás získate príslušné licencie.
- Ustanovenia bodov 3.15. a nasl. Podmienok sa vzťahujú na licenčnú zmluvu s ohľadom na možnosť jej ukončenia analogicky.
- Mimosúdne spôsoby riešenia sporov
- Máte právo využiť mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov. Orgánom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia.
- Bližšie informácie nájdete na nasledujúcich webových stránkach:
- https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-soi
- https://www.esc-sr.sk
- Okrem toho je na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostupná platforma pre online systém na riešenie sporov medzi spotrebiteľmi a podnikateľmi na úrovni EÚ (platforma RSO). Platforma RSO je interaktívna a viacjazyčná webová stránka s jednotným kontaktným miestom pre spotrebiteľov a podnikateľov, ktorí hľadajú mimosúdne riešenie sporu zo zmluvných záväzkov vyplývajúcich z online kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytovaní služieb.
- Ustanovenia tohto článku slúžia na informačné účely a nepredstavujú našu povinnosť používať spôsoby mimosúdneho riešenia sporov.
- ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
- Tento záručný a reklamačný poriadok upravuje otázky týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru, záruky a reklamácií tovaru. Tvorí neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy a zmluvné strany zaväzuje od okamihu jej uzavretia.
- Ak je kupujúcim spotrebiteľ (osoba, ktorá kupuje tovar pre osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti, predovšetkým však nie na výkon zamestnania, povolania alebo podnikania), použijú sa ustanovenia prvej, druhej a štvrtej časti tohto záručného a reklamačného poriadku.
- Ak je kupujúcim podnikateľ (§ 2 odsek 2 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov), pričom s prihliadnutím na všetky okolnosti je zrejmé, že uzavretie kúpnej zmluvy sa týka jeho podnikateľskej činnosti, použijú sa ustanovenia prvej, tretej a štvrtej časti tohto záručného a reklamačného poriadku. Uzavretie kúpnej zmluvy sa pritom považuje za týkajúce sa podnikateľskej činnosti kupujúceho najmä v prípade, ak v žiadosti o registráciu na webovej stránke elektronického obchodu alebo v objednávke tovaru uvedie údaje, z ktorých vyplýva taký záver (napr. ak uvedie svoje identifikačné číslo pre daň z pridanej hodnoty alebo IČO).
- Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami tohto záručného a reklamačného poriadku.
- Otázky týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru, záruky a reklamácií tovaru, ktoré neupravuje tento záručný a reklamačný poriadok, sa spravujú príslušnými ustanoveniami všeobecných obchodných podmienok, inak príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov platných a účinných v Slovenskej republike.
- Doručovacie údaje Obchodníka v otázkach týkajúcich sa zodpovednosti za vady tovaru, záruky a reklamácií tovaru:
reklamačná adresa:
SANITAS – zdravotnícke pomôcky, s.r.o.
Jesenná 9
040 01 Košice
alebo
adresa elektronickej pošty: sanitaske@sanitaske.sk
-
- Doručovacími údajmi kupujúceho v otázkach týkajúcich sa zodpovednosti za vady tovaru, záruky a reklamácií tovaru sú každá a ktorákoľvek adresa a adresa elektronickej pošty, ktorú kupujúci uvedie v žiadosti o registráciu na webovej stránke elektronického obchodu alebo v objednávke tovaru.
- Písomnosti a veci (vrátane tovaru) týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru, záruky a reklamácií tovaru sa zasielajú na reklamačnú adresu Obchodníka podľa bodu 12.6., na doručovaciu adresu kupujúceho podľa bodu 12.7., resp. na inú adresu, ktorú zmluvná strana následne preukázateľne oznámi druhej zmluvnej strane; v prípade Obchodníka postačuje oznámenie prostredníctvom webovej stránky elektronického obchodu. Ak sa takto odoslaná písomnosť vráti odosielateľovi ako nedoručiteľná, považuje sa za doručenú dňom, keď adresát odoprel jej prijatie, resp. prvým dňom odbernej lehoty, počas ktorej si ju adresát nevyzdvihol.
- Písomnosti a veci (vrátane tovaru) týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru, záruky a reklamácií tovaru sa vždy považujú za doručené aj okamihom ich osobného odovzdania adresátovi, resp. fyzickej osobe, ktorá sa nachádza v prevádzkarni na reklamačnej adrese určenej v bode 12.6., ktorá o sebe vyhlási, že je zamestnancom povereným vybavovať reklamácie, ak kupujúci nemá dôvod pochybovať o takom vyhlásení.
- Písomnosti týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru, záruky a reklamácií tovaru sa môžu zasielať elektronickou poštou, a to na e-mailové adresy podľa bodu 12.6. Odosielateľ môže takto odoslanú písomnosť považovať za doručenú iba vtedy, ak jeho e-mailový klient potvrdí doručenie alebo prečítanie e-mailovej správy adresátom.
- Kupujúci je vždy povinný dodržiavať povinnosti, požiadavky a podmienky stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, návodom na obsluhu tovaru a záručným listom tovaru, ktoré sa týkajú tovaru, jeho inštalácie a užívania.
A) záručný a reklamačný poriadok pre kupujúceho – spotrebiteľa
-
- Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim.
- Obchodník zodpovedá aj za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
- Záručná doba je 2 roky, ak kúpna zmluva, všeobecne záväzný právny predpis, záručný list tovaru alebo informácia na webovej stránke elektronického obchodu neurčujú dlhšiu záručnú dobu. Ak však dlhšiu záručnú dobu určuje záručný list tovaru, ktorého pôvodcom nie je Obchodník, ale výrobca tovaru, jeho dodávateľ alebo iná osoba, od ktorej ho Obchodník obstaral, platí táto dlhšia záručná doba (nad 2 roky) iba po dobu, po ktorú môže uplatniť práva zo záruky tovaru Obchodník.
- Záručná doba začína plynúť od prevzatia tovaru kupujúcim.
- Doba od uplatnenia reklamácie tovaru až do doby, keď kupujúci bol po skončení opravy povinný prevziať tovar, sa do záručnej doby nepočíta.
- Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
- Obchodník nezodpovedá:
- za bežné opotrebovanie tovaru, najmä s ohľadom na jeho životnosť;
- za vady tovaru, na ktoré Obchodník preukázateľne upozornil kupujúceho v kúpnej zmluve alebo v ponuke tovaru na webovej stránke elektronického obchodu;
- za vady tovaru, ktoré spôsobí iná osoba ako Obchodníka osoba, prostredníctvom ktorej dodáva tovar, mechanickým poškodením, neodbornou inštaláciou, neodborným zaobchádzaním alebo obsluhou, zanedbaním bežnej alebo vyžadovanej starostlivosti;
- za vady tovaru, ktoré sú spôsobené jeho užívaním v nevhodných podmienkach;
- za vady tovaru, ktoré sú spôsobené zásahom prírodných síl, živelnou alebo inou vonkajšou udalosťou;
- za vady tovaru, ktoré spôsobí iná osoba ako Obchodníka osoba, prostredníctvom ktorej dodáva tovar, porušením povinností, požiadaviek a podmienok určených vo všeobecne záväzných právnych predpisoch, ktoré sa vzťahujú na tovar, v návode na obsluhu tovaru alebo v záručnom liste tovaru;
- za vady tovaru v iných prípadoch upravených vo všeobecne záväzných právnych predpisoch, ktoré sa vzťahujú na tovar, v návode na obsluhu tovaru alebo v záručnom liste tovaru.
- Právo na záruku zaniká v prípade, že:
- k závade došlo mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
- nesprávnym zaobchádzaním s tovarom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
- neoznámením zjavných vád pre prevzatí tovaru,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
- zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
- používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
- Reklamácia tovaru sa považuje za uplatnenú kupujúcim okamihom splnenia oboch nasledujúcich podmienok:
- kupujúci vytkne vadu tovaru u Obchodníka, a to osobne v prevádzke Obchodníka, na reklamačnej adrese určenej v bode 12.6. alebo prostredníctvom elektronickej pošty, telefaxom alebo listom. Reklamácia musí obsahovať popis vady tovaru a jej vonkajších prejavov;
- kupujúci osobne odovzdá tovar v prevádzke Obchodníka, na reklamačnej adrese určenej v bode 12.6. alebo ho doručí na adresu tejto prevádzky, v oboch prípadoch spolu s originálom záručného listu tovaru a aspoň kópiou dokladu preukazujúceho kúpu tovaru u Obchodníka, pričom je povinný zabaliť tovar spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu.
- Obchodník je povinný zabezpečiť, aby v jeho prevádzke na reklamačnej adrese určenej v bode 12.6. bol počas celej prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie. Obchodník je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie.
- Kupujúci má právo na náhradu účelne vynaložených a preukázateľných nákladov, ktoré mu vzniknú v súvislosti s uplatnením zodpovednosti za vady podľa článku 12.
- Zmluvné strany sa môžu dohodnúť, že podmienka podľa bodu 12.20.2. sa splní ohliadkou tovaru na mieste, kde sa nachádza, Obchodníkom alebo ním určenou osobou.
- Ak je v návode na obsluhu tovaru alebo v záručnom liste tovaru určená iná osoba na opravu, ako je Obchodník, ktorá je v mieste Obchodníka alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, kupujúci vykoná úkony podľa bodu 12.20. voči takej inej osobe. Aj v takom prípade môže uplatniť reklamáciu u Obchodníka, Obchodník má však voči nemu právo na náhradu nákladov, ktoré mu vzniknú v dôsledku nutnosti doručenia tovaru osobe určenej na jeho opravu.
- Obchodník poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť
- Obchodník je povinný vybaviť reklamáciu tovaru ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní po jej uplatnení. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní od jej uplatnenia; po uplynutí tejto lehoty má kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo právo na výmenu tovaru za nový tovar.
- Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občianskeho zákonníka nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
- V prípade oprávnenej reklamácie, ak dôjde k oprave alebo k výmene tovaru, Obchodník doručí kupujúcemu opravený alebo nový tovar rovnakým spôsobom, akým bol pôvodne dodaný tovar na základe kúpnej zmluvy; Obchodník však vždy znáša všetky náklady s tým spojené. V ostatných otázkach sa použije ustanovenie článku 12. všeobecných obchodných podmienok.
- V prípade neoprávnenej reklamácie je kupujúci povinný osobne prevziať tovar do troch pracovných dní po doručení dokladu podľa bodu 12.26., a to v prevádzke Obchodníka na reklamačnej adrese určenej v bode 12.6. alebo v prevádzke osoby určenej na opravu tovaru, vždy podľa určenia Obchodníka. Ak sa kupujúci dostane do omeškania so splnením uvedenej povinnosti, Obchodník podľa vlastného, ničím neobmedzeného rozhodnutia uschová tovar vo svojej prevádzke, prípadne na inom vhodnom mieste; je pritom oprávnený požadovať od kupujúceho náhradu nákladov a inej škody, ktorá mu v dôsledku uvedeného vznikne. Ak tovar uschová vo svojej prevádzke, je oprávnený požadovať od kupujúceho aj odmenu za úschovu vo výške 20,- EUR bez DPH za každý aj začatý deň úschovy. Obchodník vždy oznámi kupujúcemu, kde je tovar uschovaný. Kupujúci je následne povinný osobne prevziať tovar do 14 dní po doručení oznámenia o jeho úschove, na mieste, kde je uschovaný; je pritom povinný zaplatiť Obchodníkovi odmenu a náklady podľa tohto bodu, inak je Obchodník oprávnený odoprieť odovzdanie uschovaného tovaru. Ak si kupujúci neprevezme tovar ani v lehote podľa predošlej vety, je Obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
- Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností.
- Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
- Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka, ak:
- Obchodník vec neopravil ani nevymenil,
- Obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6, Občianskeho zákonníka,
- Obchodník odmietol odstrániť vadu podľa § 623 ods. 2 Občianskeho zákonníka,
- vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,
- Obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
- Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, aj keď nie sú splnené podmienky podľa bodu 12.33., ak zásielka obsahuje:
- poškodený tovar,
- iný počet balenia tovaru, ako bol objednaný,
- tovar po dátume exspirácie,
- tovar, ktorý nespĺňa technické požiadavky uvedené vo vyhlásení o zhode,
- tovar bez návodu na použitie alebo ak návod na použitie nie je v štátnom jazyku.
- Kupujúci má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva. Ak Obchodník na žiadosť podľa predošlej vety odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má kupujúci právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Prievozská 32, 827 99 Bratislava, IČO: 17 331 927 (http://www.soi.sk), resp. iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke: http://www.economy.gov.sk/zoznam-subjektov-alternativneho- riešenia-spotrebiteľských-sporov/146987s). Kupujúci má právo vybrať si, na ktorý so subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Kupujúci má právo na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na stránke:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=EN.
B) - záručný a reklamačný poriadok pre kupujúceho – podnikateľa
-
- Obchodník zodpovedá za vady, ktorú má tovar v okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na kupujúceho, aj keď sa vada stane zjavnou až po tomto čase.
- Obchodník zodpovedá aj za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (záruka).
- Záručná doba je šesť mesiacov, ak kúpna zmluva alebo informácia na webovej stránke elektronického obchodu neurčujú inú záručnú dobu. Záručná doba podľa predošlej vety sa však bez ďalšieho predlžuje o dobu, po ktorú môže Obchodník uplatniť práva zo záruky tovaru voči osobe, od ktorej ho obstaral.
- Záručná doba začína plynúť od okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na kupujúceho.
- Záručná doba neplynie po dobu, po ktorú kupujúci nemôže užívať tovar pre jeho vady, za ktoré zodpovedá Obchodník.
- Obchodník nezodpovedá:
- za bežné opotrebovanie tovaru, najmä s ohľadom na jeho životnosť;
- za vady tovaru, na ktoré Obchodník preukázateľne upozornil kupujúceho v kúpnej zmluve alebo v ponuke tovaru na webovej stránke elektronického obchodu;
- za vady tovaru, ktoré spôsobí iná osoba ako Obchodníka osoba, prostredníctvom ktorej dodáva tovar, mechanickým poškodením, neodbornou inštaláciou, neodborným zaobchádzaním alebo obsluhou, zanedbaním bežnej alebo vyžadovanej starostlivosti;
- za vady tovaru, ktoré sú spôsobené jeho užívaním v nevhodných podmienkach;
- za vady tovaru, ktoré sú spôsobené zásahom prírodných síl, živelnou alebo inou vonkajšou udalosťou;
- za vady tovaru, ktoré spôsobí iná osoba ako Obchodníka osoba, prostredníctvom ktorej dodáva tovar, porušením povinností, požiadaviek a podmienok určených vo všeobecne záväzných právnych predpisoch, ktoré sa vzťahujú na tovar, v návode na obsluhu tovaru alebo v záručnom liste tovaru;
- za vady tovaru v iných prípadoch upravených vo všeobecne záväzných právnych predpisoch, ktoré sa vzťahujú na tovar, v návode na obsluhu tovaru alebo v záručnom liste tovaru.
- Právo na záruku zaniká v prípade, že:
- k závade došlo mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
- nesprávnym zaobchádzaním s tovarom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
- neoznámením zjavných vád pre prevzatí tovaru,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
- zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
- používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
- Ak kupujúci neprezrie tovar ani nezariadi, aby sa prezrel v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal tovar už v čase prechodu nebezpečenstva škody na tovare. Ustanovenie bodu 12.44. tým nie je dotknuté.
- Reklamácia tovaru sa považuje za uplatnenú kupujúcim okamihom splnenia oboch nasledujúcich podmienok:
- kupujúci reklamuje tovar u Obchodníka, a to osobne v prevádzke Obchodníka na reklamačnej adrese určenej v bode 12.6., alebo prostredníctvom elektronickej pošty, telefaxom alebo listom. Reklamácia musí obsahovať popis vady tovaru a jej vonkajších prejavov;
- kupujúci osobne odovzdá tovar v prevádzke Obchodníka na reklamačnej adrese určenej v bode 12.6. alebo ho doručí na adresu tejto prevádzky, v oboch prípadoch spolu s originálom záručného listu tovaru a aspoň kópiou dokladu preukazujúceho kúpu tovaru u predávajúceho, pričom je povinný zabaliť tovar spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu.
- Obchodník je povinný zabezpečiť, aby v jeho prevádzke na reklamačnej adrese určenej v bode 12.6. bol počas celej prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie. Obchodník je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie.
- Kupujúci má v prípade oprávnenej reklamácie voči Obchodníkovi právo na náhradu účelných a preukázateľných nákladov, ktoré mu vzniknú podľa bodu 12.44.2.
- Zmluvné strany sa môžu dohodnúť, že podmienka podľa bodu 12.44.2 sa splní ohliadkou tovaru na mieste, kde sa nachádza, Obchodníkom alebo ním určenou osobou.
- Ak je v návode na obsluhu tovaru alebo v záručnom liste tovaru určená iná osoba na opravu, ako je Obchodník, kupujúci vykoná úkony podľa bodu 12.44. voči takej inej osobe. Voči Obchodníkovi môže v takom prípade uplatniť reklamáciu iba s jeho súhlasom; ak sa tak stane, Obchodník má voči kupujúcemu právo na náhradu nákladov, ktoré mu vzniknú v dôsledku doručenia tovaru osobe určenej na jeho opravu.
- Ak sa zmluvné strany písomne nedohodnú inak, práva kupujúceho z vád tovaru zanikajú, ak neuplatní reklamáciu tovaru do siedmych dní po tom, čo:
- kupujúci vady zistil;
- kupujúci pri vynaložení odbornej starostlivosti mal vady zistiť,
- sa vady mohli zistiť neskôr pri vynaložení odbornej starostlivosti, najneskôr však do 30 dní od prevzatia tovaru kupujúcim. Pri vadách, na ktoré sa vzťahuje záruka, platí namiesto tejto lehoty záručná doba.
- Ustanovenie § 428 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov sa nepoužije.
- Obchodník je povinný vybaviť reklamáciu v primeranej lehote s prihliadnutím na povahu tovaru a jeho vady.
- Obchodník je povinný vydať písomný doklad o vybavení reklamácie.
- V prípade oprávnenej reklamácie, ak dôjde k oprave alebo k dodaniu náhradného tovaru, Obchodník doručí kupujúcemu opravený alebo náhradný tovar rovnakým spôsobom, akým bol pôvodne dodaný tovar na základe kúpnej zmluvy; Obchodník však vždy znáša všetky náklady s tým spojené. V ostatných otázkach sa použije ustanovenie bodu 12.30. všeobecných obchodných podmienok.
- V prípade neoprávnenej reklamácie je Obchodník oprávnený požadovať od kupujúceho náhradu za stratu času v paušálnej výške 20,- EUR bez DPH za každú aj začatú hodinu prác týkajúcich sa takej reklamácie. Kupujúci je ďalej povinný osobne prevziať tovar do troch pracovných dní po doručení dokladu podľa bodu 12.52., a to v prevádzkarni Obchodníka na reklamačnej adrese určenej v bode 12.6. alebo v prevádzkarni osoby určenej na opravu tovaru, vždy podľa určenia Obchodníka. Ak sa dostane do omeškania so splnením uvedenej povinnosti, Obchodník podľa vlastného, ničím neobmedzeného rozhodnutia uschová tovar vo svojej prevádzkarni, prípadne na inom vhodnom mieste; je pritom oprávnený požadovať od kupujúceho náhradu nákladov a inej škody, ktorá mu v dôsledku uvedeného vznikne. Ak tovar uschová vo svojej prevádzkarni, je oprávnený požadovať od kupujúceho aj odmenu za úschovu vo výške 20,- EUR bez DPH za každý aj začatý deň úschovy. Obchodník vždy oznámi kupujúcemu, kde je tovar uschovaný. Kupujúci je následne povinný osobne prevziať tovar do 14 dní po doručení oznámenia o jeho úschove, na mieste, kde je uschovaný; je pritom povinný zaplatiť Obchodníkovi náhradu za stratu času, odmenu a náklady podľa tohto bodu, inak je Obchodník oprávnený odoprieť odovzdanie uschovaného tovaru. Ak si kupujúci neprevezme tovar ani v lehote podľa predošlej vety, je Obchodník oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.
- Ak má tovar neodstrániteľné vady, ktoré bránia jeho riadnemu užívaniu, môže kupujúci:
- požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar;
- požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny;
- odstúpiť od kúpnej zmluvy.
- Voľba medzi nárokmi uvedenými v bode 12.55 patrí kupujúcemu, len ak ju oznámi Obchodníkovi včas uplatnenej reklamácii tovaru. Uplatnený nárok nemôže kupujúci meniť bez súhlasu Obchodníka. Ak Obchodníkovi nedodá náhradný tovar v primeranej dodatočnej lehote alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že ho nedodá, môže kupujúci odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. Zvolený nárok nemôže kupujúci bez súhlasu Obchodníka meniť.
- Ak kupujúci neoznámi voľbu svojho nároku vo včas uplatnenej reklamácii tovaru, postupuje sa rovnako ako v prípade podľa bodu 12.57.
- V prípade iných vád tovaru ako podľa bodu 12.55, Obchodník podľa svojej voľby odstráni opravou tovaru alebo dodaním náhradného tovaru. Ak tak neučiní v primeranej dodatočnej lehote s prihliadnutím na povahu tovaru a jeho vady alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že tak neučiní, môže kupujúci odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. Zvolený nárok nemôže kupujúci bez súhlasu Obchodníka meniť.
- Do siedmych dní odo dňa prevzatia tovaru je kupujúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy, aj keď nie sú splnené podmienky podľa bodu 12.55., ak zásielka obsahuje:
- poškodený tovar,
- iný počet balenia tovaru, ako bol objednaný,
- tovar po dátume exspirácie,
- tovar, ktorý nespĺňa technické požiadavky uvedené vo vyhlásení o zhode,
- tovar bez návodu na použitie alebo ak návod na použitie nie je v štátnom jazyku.
- Ustanovenia § 436 a 437 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov sa nepoužijú.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak tovar včas nereklamoval.
- Účinky odstúpenia od kúpnej zmluvy nevzniknú alebo zaniknú, ak kupujúci nemôže vrátiť tovar v stave, v akom ho dostal. To však neplatí:
- ak nemožnosť vrátenia tovaru v uvedenom stave nie je spôsobená konaním alebo opomenutím kupujúceho;
- ak k zmene stavu tovaru došlo v dôsledku prehliadky riadne vykonanej za účelom zistenia vád tovaru;
- ak pred objavením vád kupujúci tovar alebo jeho časť predal alebo tovar úplne alebo sčasti spotreboval alebo ho pozmenil pri jeho obvyklom použití. V tomto prípade je povinný vrátiť nepredaný alebo nespotrebovaný tovar alebo pozmenený tovar a poskytnúť Obchodníkovi náhradu do výšky, v ktorej mal z uvedeného použitia tovaru prospech.
- Pri dodaní náhradného tovaru je Obchodník oprávnený požadovať, aby mu na jeho náklady kupujúci vrátil vymieňaný tovar v stave, v akom sa mu dodal. Ustanovenia bodov 12.61. a 12.62. platia obdobne.
- Otázky týkajúce sa zodpovednosti za vady tovaru, záruky a reklamácií tovaru sa spravujú reklamačným poriadkom v znení aktuálnom v okamihu odoslania objednávky Obchodníkovi. Na webovej stránke elektronického obchodu sa vždy nachádza reklamačný poriadok v najaktuálnejšom znení. Obchodník zašle kupujúcemu na jeho žiadosť znenie reklamačného poriadku, ktoré bolo aktuálne v čase odoslania jeho objednávky.
- Záverečné ustanovenia
- Tieto podmienky sú platné od 1.9.2024
- Máme právo zmeniť podmienky, ak sa vyskytne aspoň jeden z nasledujúcich dôležitých dôvodov:
- zmena právnych ustanovení upravujúcich predaj produktov alebo poskytovania služieb elektronickými prostriedkami, dotýkajúca sa vzájomných práv a povinností uvedených v zmluve uzatvorenej medzi Vami a nami alebo zmena výkladu vyššie uvedených právnych ustanovení v dôsledku súdneho rozhodnutia, rozhodnutia, odporúčania alebo odporúčania úradov alebo orgánov príslušných v danom rozsahu,
- zmena spôsobu poskytovania služieb spôsobená výlučne technickými alebo technologickými dôvodmi (najmä aktualizácia technických požiadaviek uvedených v týchto nariadeniach),
- zmena rozsahu poskytovania služieb, na ktoré sa vzťahujú ustanovenia podmienok, zavedením nových, úpravou alebo zrušením existujúcich funkcií alebo služieb, na ktoré sa podmienky vzťahujú,
- 3.v prípade zmeny podmienok Vám ich jednotné znenie poskytneme zverejnením v Internetovom obchode a prostredníctvom správy zaslanej na Vami uvedenú e-mailovú adresu pri uzatváraní zmluvy o poskytovaní elektronických služieb.
- Zmena podmienok nadobúda účinnosť 14 dní odo dňa odoslania informácie o zmene. V prípade zákazníkov, ktorí majú uzatvorenú zmluvu o poskytovaní služby, t. j. tých, ktorí majú účet, majú právo vypovedať zmluvu o poskytovaní služby do 14 dní odo dňa oznámenia zmeny podmienok. Zmeny podmienok, ktoré majú pozitívny vplyv na situáciu zákazníka, ktorý je spotrebiteľom, najmä priznávajúce mu ďalšie práva, nadobúdajú účinnosť dňom uvedeným v podmienkach, a ak tomu tak nie je, dňom zasielať informáciu o zmene podmienok. Zmena podmienok nemá vplyv na kúpne zmluvy uzatvorené zákazníkom pred zmenou podmienok.
- Body 13.2. – 13.4 .sa nevzťahujú na zmeny podmienok v bode 12.36. a nasl. týkajúce sa firemných klientov, v súvislosti s ktorými môžu byť vykonané zmeny bez udania dôvodov a kedykoľvek.
- Zmluvy uzatvorené v Internetovom obchode sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
- Internetový obchod neposkytuje iný prostriedok online komunikácie v zmysle § 15 ods. 1, písm. b) zákona 108/2024 Z.z. Zákon o ochrane spotrebiteľa.
- Zabezpečujeme technické a organizačné opatrenia primerané stupňu ohrozenia bezpečnosti funkcií alebo služieb poskytovaných na základe zmluvy o poskytovaní služieb a správnosti poskytovaných údajov. Využívanie elektronických služieb zahŕňa typické riziká súvisiace s prenosom údajov cez internet, ako je ich šírenie, strata alebo prístup k nim neoprávnenými osobami.
- Obsah podmienok je bezplatne dostupný na nasledujúcej URL adrese: www.sanitaske.sk ho môžete kedykoľvek prezrieť a vytlačiť. Podmienky sú Vám sprístupnené vždy najneskôr pri prejavení vôle uzavrieť zmluvu a sú Vám zaslané aj e-mailom bezprostredne po jej uzavretí, najneskôr pri doručení produktu alebo pred začatím poskytovania služby.
- Používanie Internetového obchodu prostredníctvom webového prehliadača alebo aplikácie, vrátane zadania objednávky a telefonického hovoru na zákaznícky servis, môže zahŕňať potrebu vynaloženia nákladov na pripojenie k internetu (poplatok za prenos dát) alebo nákladov na telefonický hovor, v súlade s tarifným balíkom, ktorého využívate.
- Vo veciach neupravených v týchto podmienkach sa použijú všeobecne platné ustanovenia slovenského práva, najmä: Občiansky zákonník, Zákon o ochrane spotrebiteľa a ďalších príslušných ustanovení všeobecne záväzných právnych predpisov. Voľba slovenského práva podľa týchto podmienok nezbavuje spotrebiteľa ochrany, ktorá mu bola poskytnutá na základe ustanovení, ktoré nemožno vylúčiť dohodou medzi Obchodníkom a spotrebiteľom podľa práva, ktoré by sa v súlade s príslušnými predpismi uplatňovalo pri absencii výberu.
- Ustanovenia týchto podmienok nevylučujú ani neobmedzujú žiadne práva spotrebiteľov podľa platných právnych ustanovení a akékoľvek pochybnosti sa vyriešia v prospech spotrebiteľa. V prípade akéhokoľvek neúmyselného nesúladu ustanovení týchto podmienok s vyššie uvedenými ustanoveniami majú tieto ustanovenia prednosť a spoločnosť SANITAS – zdravotnícke pomôcky s.r.o. ich bude uplatňovať.
Príloha č. 1 POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
1. Právo na odstúpenie od zmluvy
Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar / keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný / keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete poslednú časť tovaru / keď Vy alebo Vami určená tretia osoba okrem dopravcu prevezmete prvý dodaný tovar.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: SANITAS – zdravotnícke pomôcky, s.r.o., Polárna 6, 040 12 Košice, telefónne číslo: 055/62 229 25, 0903 736 010, e-mail: sanitaske@sanitaske.sk
Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme Vám odovzdali alebo zaslali, jeho použitie však nie je povinné.
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.
Vrátiť tovar po odstúpení od zmluvy môžete jedným z nasledovných spôsobov:
- tovar vyzdvihneme,
- zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty.
Informácie o úhrade nákladov na vrátenie tovaru:
- priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.
Zodpovedáte len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.